زمینه و هدف: آمادهسازی و تربیت نیروهای نظامی آگاه، شجاع و کارآمد از مهمترین و ارزشمندترین اهداف و رسالت سازمانهای آموزشی نظامی است. همهی سازمانهای نظامی به دنبال در اختیار داشتن آمادهترین نیروها در تمام ابعاد هستند؛ که دانشگاههای نیروهای مسلح نقش اصلی و مهم دارد. چنانکه امام راحل بارها یادآور شدهاند که «دانشگاه، مبدأ همه تحولات است». به نظر میرسد مسئله اصلی تبیین الگوی تربیت نیروی انسانی آگاه، شجاع و کارآمد است. روششناسی: نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت جزء پژوهشهای کیفی است. جامعه آماری شامل؛ متون علمی مرتبط با موضوع مورد پژوهش، مصاحبهها و گزارشهای منتشر شده در نشریات و رسانهها در خصوص تربیت افسر آگاه، شجاع و کارآمد میباشد و روش انتخاب منابع از نوع اقتضائی و در دسترس بوده است. برای تحلیل منابع از روش تحلیل مضمون استفاده شده است. روایی تحقیق با نظر متخصصان/ چندسویه سازی و جهت بررسی پایایی تحقیق، از روش توافق یا همخوانی بین دو نفر استفاده گردید. یافتهها: تربیت افسر آگاه، شجاع و کارآمد در پنج دسته طبقهبندی گردید که عبارتند از شرایط علی، محوری، شرایط زمینهای و مداخلهگر، راهبردها و پیامدها است. نتیجهگیری و پیشنهاد: تربیت نیروی انسانی آگاه، یک سرمایهگذاری بلندمدت برای سازمانهای نظامی است که منجر به افزایش کارایی، ارتقای روحیه، نوآوری و آمادگی بهتر برای مقابله با تهدیدات پیچیده میشود.
لطفی جلالآبادی, مصطفی . (1403). تبیین الگوی تربیت نیروی انسانی آگاه، شجاع و کارآمد در دانشگاههای نظامی به روش داده بنیاد. پژوهشنامه تربیت انقلابی, 1(1), 111-139.
MLA
لطفی جلالآبادی, مصطفی . "تبیین الگوی تربیت نیروی انسانی آگاه، شجاع و کارآمد در دانشگاههای نظامی به روش داده بنیاد", پژوهشنامه تربیت انقلابی, 1, 1, 1403, 111-139.
HARVARD
لطفی جلالآبادی, مصطفی. (1403). 'تبیین الگوی تربیت نیروی انسانی آگاه، شجاع و کارآمد در دانشگاههای نظامی به روش داده بنیاد', پژوهشنامه تربیت انقلابی, 1(1), pp. 111-139.
CHICAGO
مصطفی لطفی جلالآبادی, "تبیین الگوی تربیت نیروی انسانی آگاه، شجاع و کارآمد در دانشگاههای نظامی به روش داده بنیاد," پژوهشنامه تربیت انقلابی, 1 1 (1403): 111-139,
VANCOUVER
لطفی جلالآبادی, مصطفی. تبیین الگوی تربیت نیروی انسانی آگاه، شجاع و کارآمد در دانشگاههای نظامی به روش داده بنیاد. پژوهشنامه تربیت انقلابی, 1403; 1(1): 111-139.